ایران 'کمک های نظامی امنیتی اش را به سوریه افزایش داده است'
نوشته شده توسط : blpwjob

ایران اتهامات علیه خود مبنی بر ارسال تسلیحات به سوریه را رد کرده است

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده ایران حمایت نظامی و اطلاعاتی خود از نیروهای سوریه را همزمان با سرکوب ها در این کشور افزایش داده است.

این روزنامه به نقل از سه مقام آمریکایی که به گزارش های اطلاعاتی منطقه دسترسی دارند، بدون ذکر نام آنها، آورده تهران میزان ارسال تسلیحات را در حالی افزایش داده که بشار اسد تلاش می کند مخلالفان خود را سرکوب کند.

این روزنامه به نقل از یکی از این مقامات نوشته: "ایران کمک هایش را به سوریه بیشتر کرده و این کمک ها روز به روز بیشتر در جهت کشتار متمرکز می شود."

بر اساس این منبع گزارش هایی که با یافته های سرویس های اطلاعاتی آمریکا همخوانی دارد حاکی از آن است یکی از ماموران ایرانی اخیرا در عملیات مشترک با نیروهای امنیتی سوریه در این کشور زخمی شده است.

یک مقام آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفته : "ایران تجهیزات، تسلیحات، و حتی ابزار نظارتی در اختیار سوریه می گذارد تا این کشور را در سرکوب مخالفانش کمک کند."

همین گزارش می افزاید مقامات امنیتی ایران برای انتقال این کمک ها خود به دمشق سفر کرده اند.

به نوشته این روزنامه صحبت های مقامات آمریکایی با گزارش هایی که شورشیان مخالف دولت سوریه از داخل این کشور می دهند همخوانی دارد.

واشنگتن پست می نویسد رهبران مخالف دولت در سوریه از جمله یکی از آنها که از مقامات عالیرتبه سابق ارتش بوده می گویند ایران صدها مشاور، مقام امنیتی و ماموران اطلاعاتی خود را همراه با تسلیحات، پول و تجهیزات الکترونیک جاسوسی به سوریه فرستاده است.

ایران همواره رابطه نزدیکی با سوریه داشته است اما اخیر سخنگوی وزارت خارجه این کشور در پاسخ به اتهامات مطرح شده علیه تهران گفت ایران به سوریه سلاح نمی دهد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفته است: "ایران با مردود دانستن هر گونه مداخله نظامی در تحولات سوریه، اخبار منتشر شده درباره ارسال سلاح و کمک نظامی به دولت سوریه را کذب محض می‌داند."

او اضافه کرده است که موضع ایران در قبال سوریه "همواره حمایت از هر گونه اصلاحات به نفع مردم این کشور و مخالفت با دخالت عناصر بیگانه در مسایل داخلی سوریه با هر شیوه و روشی است."





:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: